Esimerkkiuutisia

Naton laivastovierailu Turussa.

Hamina Tattoo kesällä 2014 ja Eu:n laivoja Turun Aurajoessa.

TERVETULOA VIROLAHDEN KOKOOMUKSEN KOTISIVUILLE.

Koomuksen tapahtumia.

Kokoomuksen puoluekokous kokoontui Lappeenrannassa 10.-12.6.2016

Myös Virolahden kokoomuksesta oli edustus kokouksessa. Lappeenrannassa Kokoomuksen puheenjohtajaksi valittiin Petteri Orpo.

Varapuheenjohtajaksi valittiin piirimme kansanedustaja Antti Häkkänen.

Valintojen jälkeen vakuuttui paikallaolijat yhtenäisestä ja eteenpäinkatsovasta puolueesta, Kokoouksesta.

Yhdistyksemme kokouksia.

Yhdityksen kevätkokous pidettiin maaliskuussa 2016.

Syyskokous 2016 pidettiin poikkeuksellisesti 29.11. Haminassa.

Kokous hyväksyi hallituksen esityksen toimintasuunnitelmaksi. Sen tärkeimpiä kohtia ovat kunnallisvaaliasiat, jäsenten yhteiset kokoontumiset ja jäsenistö sekä tietenkin talous.

Yhdistyksen jäsenmaksut pidetään samana ja Kokoomus rp;n maksu samana.  Jäsenelle tulee myös jäsentiedotteet ja monipuolinen  Nykypäivä lehti.

Kokous valitsi puheejohtjaksi Kaarlo Makkosen, varapuheenjohtajaksi Virpi Rökman-Pakkasen,sihteeriksi Natalia Hartikaisen, taloudenhoitajaksi Anu Koskelan ja hallituksen muiksi jäseniksi Juhani Kuntsin , Satu Liikkasen, Matti Peltolan.

Toiminnan tarkastajiksi valittiin Pekka Kaitila, Eila Rainio heille varalle Antti Rokka ja Nita Lintunen.

Kokouksen jälkeen kuulimme piirimme kansanedutajaa Jukka Kopran, sekä puoluesihteerin ajatuksia tulevaisuudesta. Keskustelu oli vilkasta ja antoisaa.

Kunnassamme tapahtuu.

Kuntamme päättäjät rakentivat kuntamme vision, eli tilan jota kunta tavoittelee kaikin keinoin. Virolahden vision perusajatuksena on kuntamme kehittyminen ja veromaksajien/kuntalaisten määrän lisääminen.

Suurin takaisku visiossamme oli EU:n ja Venäjän kaupan rajoitukset. Nämä laitettiin voimaan Eurooppaa koetelleen Ukrainan kriisin seurauksena. Öljyn hinnan laskeminen heikentivät voimakkaasti myös Venäjän valuutan Ruplan kurssia. Mm. näiden syiden johdosta oli seuraukset meillä Virolahdella selvästi näkyvissä ja koettavissa. Turistien virta idästä väheni rajusti, RAY -vetäytyi kasinohankkeesta ja monet jo aloiteut hankkeet ovat pyytäneet valmistumiseensa lisäaikaa ja jopa maksuvaikeuksien takia vetäytyminen suunnitelmistaan.

Virolahden Kokoomuksessa uskotaan että tilanne on ohimenevä ja asiat paranevat lähiaikoina. Näin on aina ennenkin ollut ja näin on myös tulevaisuudessa. Vaalimaan tulli- ja raja-aseman merkitys vahvistuu entisestään. Tätä tukee erinomaisesti myös lähivuosina   E 18 tien ja  aivan kohta siihen kuuluvan rekkaparkin valmistuminen. (rekkaparkki otettiin käyttöön 4.1.2017, poisluettuna muutamat pihatyöt jotka tehdään keväällä 2017)

Seuraamme tapahtumia ja tilannetta tarkkaavaisesti. Tähän vaikuttaa monelta osin myös se mitä Eu-Venäjä asioista päättää.

Valtuuston kokous kesäkuussa 2016

Kokouksesssa käsiteltiin edellisen vuoden tilinpäätös, joka todettiin paremmaksi mitä budjettia tehtäessä arvioitiin.Niinpä tilinpäätös ja vastuuvapaus myönnettiin kiitossanoin.

Hieman yllättäen kokouksen päätteeksi keskustelivat valtuustoryhmien puheenjohtajat hallituksen puheenjohtajan "vaihtamisesta". Esityksen keskustelupyynnöstä teki Keskustan valtuustoryhmän puheenjohtaja. Oudoksi asiasta tekee se että hallitus on toiminut hyvin ja noudattanut valtuuston luomaa visiota ja  kunnan tavoitteita.  Takaiskut jos niistä halutaan keskustella eivät ainakaan johdu hallituksesta eikä kunnajohtajasta. Tämän uskotaankin ymmärtävän lähes jokaisen kuntalaisen. Joissakin piireissä arvioidaan asiassa hiertävän aivan muut syyt.

sivuja päivitetään tammikuun -17 aikana.